Wiele osób jest zniechęconych pomysłem e-mail marketingu.
Jeśli studiujesz e-mail marketing i dowiesz się, jak może on dla Ciebie działać, docenisz korzyści, jakie może Ci przynieść z biegiem czasu.Przetestuj format swojego e-maila. Aby przykuć największą uwagę, ważne informacje powinny zawsze znajdować się w górnej części e-maili. Pamiętaj jednak, że zawsze wypróbowujesz różne formaty, aby wiedzieć, z których otrzymujesz najwięcej odpowiedzi. Kiedy znajdziesz skuteczny format, trzymaj się go. Dzięki temu Twoi klienci będą wiedzieć, co otrzymują z Twoich e-maili i dokąd się udać, gdy potrzebują więcej informacji.Rozważ użycie e-maili tekstowych zamiast intensywnych graficznie e-maili HTML w swojej kampanii. Być może myślisz, że grafika bardziej zaangażuje czytelnika, ale zwykle tak nie jest. Wiele osób nauczyło się dzisiaj usuwać wiadomości e-mail z dużą ilością obrazów, zakładając, że są one spamem. Co więcej, te obrazy często uruchamiają filtry spamu, co oznacza, że Twoja wiadomość nigdy nie zostanie odebrana przez niektóre osoby z Twojej listy e-mailowej!Zbieranie i analizowanie statystyk jest tak samo ważne dla sukcesu kampanii e-mail marketingowej, jak dla witryny biznesowej. Zainwestuj w oprogramowanie, które pozwala śledzić skuteczność każdego e-maila, od tego, jaki procent Twoich e-maili jest faktycznie otwieranych do tego, ile kończy się anulowaniem subskrypcji.Upewnij się, że pracujesz z czystej listy. Dzięki temu czas, który spędzasz skierowany do docelowych klientów. Dotarcie do niewłaściwych klientów nie pomoże, a czysta lista może znacznie szybciej dotrzeć do większej liczby właściwych klientów. Uporządkuj swoją listę i docieraj do właściwych klientów!Nie tylko powinieneś zapewnić swoim subskrybentom łatwy sposób na rezygnację z subskrypcji, ale także powinieneś upewnić się, że natychmiast zacznie ona obowiązywać. Otrzymywanie od Ciebie wiadomości e-mail po anulowaniu subskrypcji spowoduje negatywne wrażenie na odbiorcach, szkodząc wszelkim przyszłym relacjom z nimi.
Przetwarzaj prośby o anulowanie subskrypcji od razu.Upewnij się, że Twoi odbiorcy wiedzą, co robić.
Wysyłane e-maile powinny bezpośrednio informować odbiorców, co powinni robić. Jeśli linki są dołączone, uczyń je dobrze widocznymi z instrukcjami, co dalej. Możesz powtórzyć te sekcje, umieszczając je na początku i na końcu wiadomości.Aby uniknąć komplikacji wynikających z bycia zidentyfikowanym jako spamer, powiadom z wyprzedzeniem swojego dostawcę usług internetowych o swoich zamiarach dotyczących marketingu e-mailowego. Jeśli jakikolwiek niezadowolony czytelnik kiedykolwiek Cię zgłosi, da to Twojemu dostawcy usług internetowych świadomość, że Twoje działania marketingowe są uzasadnione. Twój dostawca usług internetowych może również zasugerować uaktualnione konto, które ułatwi prowadzenie działań związanych z marketingiem e-mailowym.Twórz własne niestandardowe szablony. Unikaj wysyłania ogólnych e-maili, bądź kreatywny z nimi. Postaraj się, aby Twoje wiadomości odzwierciedlały aspekty marki Twojej firmy, takie jak palety kolorów i czcionki. Jeśli dołączasz jakiekolwiek obrazy, pamiętaj o dołączeniu linku do wersji tekstowej, aby osoby z wyłączonymi obrazami mogły czytać Twoje wiadomości.Aby lepiej ukierunkować swoją kampanię e-mail marketingową, możesz pozwolić ludziom wybrać określone kategorie e-maili, które chcą otrzymywać. Zapewni to, że wysyłane przez Ciebie e-maile będą zawierały informacje, które ich interesują. Zmniejszy to również szansę na rezygnację z subskrypcji z powodu otrzymywania zbyt wielu wiadomości e-mail, którymi nie są zainteresowani.Jak widać z powyższych porad, istnieje wiele sposobów wykorzystania e-mail marketingu, aby przynieść korzyści swojej firmie. Jeśli skorzystasz z porad zawartych w tym artykule, wkrótce powinieneś zauważyć pozytywny wpływ na Twój biznes.