• czw.. paź 28th, 2021

Beauty Center

Stań się piękna razem z nami!

Woda – ile jej pić aby być w dobrej formie?

ByRedakcja

maj 9, 2021

Twoje ciało składa się w około 60 procentach z wody.

Ciało stale traci wodę w ciągu dnia, głównie z moczem i potem, ale także z normalnych funkcji organizmu, takich jak oddychanie. Aby zapobiec odwodnieniu, musisz codziennie dostarczać organizmowi odpowiednią ilość wody z picia i jedzenia.

Woda – ile jej pić aby być w dobrej formie?

Ile wody potrzebuje ludzki organizm do prawidłowego funkcjonowania

Istnieje wiele różnych opinii na temat tego, ile wody należy pić każdego dnia. Dietetycy zwykle zalecają wypijanie osiem szklanek wody dziennie, co odpowiada około 2 litrom. Jednak niektórzy eksperci uważają, że trzeba stale popijać wodę przez cały dzień, nawet gdy nie jest się spragnionym. Jak w przypadku większości rzeczy, zależy to od osoby. Wiele czynników, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, ostatecznie wpływa na ilość potrzebnej organizmowi wody.

To, ile wody potrzebujesz dziennie, zależy od wielu rzeczy i różni się w zależności od osoby, ponieważ każdy może potrzebować innej ilości płynów. W przypadku dorosłych, zdrowych osób ogólne zalecenie wynosi około 2 do 2,5 litra dziennie. Obejmuje to płyny pochodzące z wody, herbaty, kawy i soków oraz z żywności. Średnio 20 procent wody dostarczasz organizmowi z pokarmów, które spożywasz. Z pewnością będziesz potrzebował więcej wody w miesiącach letnich, podczas wysiłku, a także w suchym środowisku. Jeśli pijesz dużo kawy i innych napojów zawierających kofeinę, możesz stracić więcej wody przez dodatkowe oddawanie moczu. Będziesz również musiał pić więcej wody, jeśli twoja dieta jest bogata w słone, pikantne lub słodkie potrawy. Natomiast jeśli twoja dieta jest bogata w warzywa i owoce, możesz potrzebować nieco mniej płynów.

Jeśli jesteś aktywny w ciągu dnia lub dużo chodzisz lub stoisz, będziesz potrzebować więcej wody niż ktoś, kto pracuje przy biurku. Również jeśli chorujesz na cukrzycę lub masz gorączkę, potrzebujesz więcej wody niż osoby zdrowe. Niektóre leki, takie jak diuretyki, mogą również powodować utratę wody. Także kobiety w ciąży lub karmiące piersią muszą pić więcej wody, aby utrzymać odpowiednie nawodnienie organizmu.